ကြုံတွေ့ရတက်သော ကားစက်နှိုး၍ မရသော ပြဿနာအကြောင်း


ရုတ်တရက်ကားအင်ဂျင် စက်နှိုးမရသော အခက်အခဲမျိုးကို ကားပိုင်ရှင်တိုင်း ကြုံတွေ့ဖူးသော အခက်အခဲတစ်ခုဖြစ်ပါသည်။

ကားအကြောင်းအခြေခံကျကျနားလည်းထားသော ဝါရင့်အတွေ့အကြံုရှိသူများအတွက် ဖြေရှင်းနို်င်သော်လည်း လူငယ်များနှင့် ယာဉ်ပိုင်ရှင်အသစ်များအတွက် ကားစက်နှိုးမရသော ပြဿနာသည် အကြပ်ရိုက်မှုကို ဖြစ်စေသော အခက်အခဲတစ်မျိုးဖြစ်ပါသည်။

ကားအင်ဂျင်စက်နှိုးသွားစေရန် ကြိုးပမ်းဆောင်ရွက်စဉ် ဖြစ်ပေါ်လာနိုင်မည့်အရာများနှင့် ချွတ်ယွင်းမှုဖြစ်ပြီး မူမမှန်သော အခြေအနေများကို လေ့လာသုံးသပ်၍ ပြဿနာများ၏ အဖြေများကို ရှာဖွေဖော်ထုတ်နိုင်ပါသည်။

(၁) Ignition Switch သော့ပေါက်ထဲသို့ ကားသော့ထည့်ပြီး လှည့်၍ ရပါသလား။

(၂) ကားသော့လှည့်လို်က်သောအခါ ကားဒတ်ချ်ဘုတ်တွင် မီးလင်းလာပါသလား။

ကားလုံခြံုရေးစနစ် အရ ကားသော့ပုံစံ (Key-shaped Light) မီးအလင်းရောင်ပေါ်လာပါသလား။

အင်ဂျင် Check မီးလင်းနေပါသလား။

(၃) ကားသော့တံကို “On” အဆင့်မှ “Start” အနေအထား Position သို့လှည့်လိုက်သောအခါ ဖြစ်ပေါ်သော အခြေအနေများတွင် အင်ဂျင်လှည့်၍မရပါ။ မည်သည့်အသံမျှလည်း မကြားပါ။ ကားသော့လှည့်လိုက်ပါက

တောက်၊ တောက်ဟု မြည်သံကြားရပြီး အင်ဂျင်မလည်ပါ။ စက်နှိုးမော်တာမရုန်းပါ။ စက်နှိုးမော်တာဖြည်းဖြည်းသာ လည်သည်။ စက်မနှိုးပါ။ စက်နှိုးမော်တာ တစ်ပတ်ချင်း အားမရှိသော ပုံစံမျိုးဖြင့် လည်ရုံသာ လည်ပါသည်။

စက်မနိုးပါ။

ပထမဆုံးစစ်ဆေးခြင်း

ကားစက်နှိုးမရပါက ပထမဆုံး စစ်ဆေးရမည့်အခြေခံများမှာ ဘက်ထရီအားရှိ/မရှိ နှင့် OK တွင် ရှိ/မရှိ ဖြစ်ပါသည်။

အော်တိုဂီယာဘောက်စ်ကားများ ဂီယာတံကို Park (P) တွင် မထားပါက စက်နှိုးမော်တာမလည်နို်င်အောင် စီမံထားပါသည်။

ပါကင် (P) နေရာတွင် ဂီယာဝင်နေပြီး ကားစက်နိုးသွားပါက ယာဉ်တိုက်မှုဖြစ်တက်ပါသဖြင့် Starting System တွင် ဘေးကင်းလုံခြံုမှုရှိစေရန် Neutral Safety Switch တပ်ဆင်ထားခြင်း ဖြစ်ပါသည်။

ဘက်ထရီ ကေဘယ်ကြိုး အဆက်များ၊ ဘက်ထရီခေါင်းငုတ် များ ချောင်နေသလား။ လွတ်နေ သလား။ ဆီတိုင်ကီထဲတွင် လောင်စာ ဆီ အလုံအလောက် ရှိပါသလား။

အမြင့်ကားများတွင် လုံခြံုမှု စနစ်ကို အဆင့်မြှင့်ထား၍ကားသော့ပုံ မီးလင်းနေပါက စက်နှိုးမရပါ။ ကားသူခိုးရန်မှ လုံခြံုမှုရှိစေ ရန် Anti-theft System တပ်ထား သော ကားများတွင် အလွယ်တကူ စက်နှိုး၍ မရနိုင်ပါ။

ကား ဘက်ထရီစစ်ဆေးခြင်း

ချာဂျင်မဝင်နိုင်ဘဲ အားကုန် နေသော ဘက်ထရီကြောင့် စက်နှိုး မော်တာ လုံးဝ မလှုပ်ရှားနိုင်တော့ပါ။ ဘက်ထရီတွင် အားလက်ကျန်ရှိ မရှိ စစ်ဆေးပါ။

ဟွန်းတီးကြည့်ပါ။ ၀ိုက် ဘာဖွင့်ကြည့်ပြီး ရှေ့မီးကြီးဖွင့်ကြည့် ပါ။ ဟွန်းသံကျယ်ပြီး ၀ိုင်ဘာလည် ပတ်မှုကောင်းပါက ဘက်ထရီကောင်း ပါသည်။

 မီးကြီးအလင်းရောင်လည်း စူးရှပြီး လင်းထိန်နေပါက ဘက်ထရီ အားပြည့်နေသော အခြေအနေဖြစ်ပါ သည်။

ဒိုင်နမို ချာဂျင်စနစ် အားနည်း ၍ ဘက်ထရီသို့ ချာဂျင်အဝင်နည်းပါ က ဘက်ထရီတွင် အားမရှိနိုင်ပါ။

နွေရာသီတွင် အပူချိန်မြင့်မားလွန်း၍ ဘက်ထရီအိုးထဲမှ လျှပ်လိုက်ရည်များ အငွေ့ပျံခန်းခြောက်မှု မြန်သည်။

ဘက်ထရီပလိပ်ပြားပေါ်အောင်အထိ လျှပ်လိုက်ရည် လျော့ကျခန်းခြောက် နေပါက ဘက်ထရီဓာတ်ပြုနိုင်သော မျက်နှာပြင်ဧရိယာ ကျဆင်းသွား၍ ဘက်ထရီအားမရှိသော ပုံစံမျိုးဖြစ်နေ တတ်သည်။

ဘက်ထရီအိုးတွင် လျှပ််လိုက် ရည် Level ပြန်ပြည့်အောင် ဘက်ထရီ မိုးရေထပ်ဖြည့်ပေးရသည်။ ဘက်ထရီ ငုတ်တိုင်နှင့် ဘက်ထရီခေါင်း တပ် ဆင်ထားရှိမှု တင်းကြပ်သေချာနေရ မည်။

ဘက်ထရီခေါင်း ချောင်နေပါက ထိဆက်မှု အားနည်းပြီး စက်နှိုး မော်တာဆွဲပါက အားမကောင်းဘဲ ဖြစ်နေတတ်သည်။

ဘက်ထရီတစ်လုံး ၏ သက်တမ်းသည် နှစ်နှစ်မှ လေး နှစ်အထိ အသုံးခံပါသည်။

မကြာခဏ ကားအင်ဂျင် စက်နှိုးပေးရသော ကားများ၊ အဲကွန်းအမြဲသုံးသောကား များ ဘက်ထရီသက်တမ်းတိုပါသည်။

သော့အုံ (Ignition Switch) ထဲတွင်ကားသော့လှည့်မရခြင်း

စတီယာရင်တွင် Lock ကျနေ ပါက ကားသော့လှည့်၍မရပါ။ ရှေ့ ဘီးမောင်းကားများ ရှေ့ဘီးတာယာနှင့် လမ်းပလပ်ဖောင်း ထိတိုက်နေပါက Steering Wheel လှည့်၍ မရပါ။

ကားစတီယာရင်ကွင်းကို ဘယ် / ညာ ကစားပေးပြီး ကားသော့ကို ကစားပေး ပါက စတီယာရင်ကွင်း Lock ကျနေ သည်ကို ပြန်၍ ကုစားနိုင်ပါမည်။

ကားဒတ်ချ်ဘုတ် Instrument Panel တွင် မီးအလင်းရောင်မပေါ် ခြင်း

ကားသော့တံသွင်း၍သော့အုံကို On အနေအထားဖွင့်လိုက်ပါက ဒတ်ချ်ဘုတ်မီးများ လင်းရပါသည်။ အကယ်၍ Instrument Panel တွင် မီးအလင်းရောင်များပေါ်မလာပါက ဘက်ထရီ လုံးဝအားမရှိ၍ဖြစ်ပါလိမ့် မည်။

စက်နှိုးမော်တာ လုံးဝမလည် နိုင်ခြင်း

ကားသော့ လှည့်လိုက်သော် လည်း မော်တာ လုံးဝ မဆွဲပါ။ ဘက်ထရီအားရှိ / မရှိဦးစွာစစ်ဆေးပါ။

ဘက်ထရီအား ကောင်းပါလျက် မော်တာ လုံးဝမလှုပ်ခြင်းမှာ မော်တာ စနစ်တွင် ချွတ်ယွင်းချက်များ ရှိနေ၍ ဖြစ်ပါမည်။

ကားသော့အုံ (Ignition Switch) ကောင်း / မကောင်း စစ်ဆေး ပါ။ ကားသော့အုံ Switch မှ လှမ်းပို့ လိုက်သော လျှပ်စစ်ပါ၀ါသည် မော်တာ Solenoid ကွိုင်ဝါယာသို့ ရောက်ရပါသည်။

Solenoid ယူနစ်ကစားမှ မော်တာသို့ အားကောင်းသော လျှပ်စီး ကြောင်း အမ်ပီယာများများကို ဘက် ထရီမှ ရရှိပါမည်။

စက်နှိုးမော်တာ စနစ်တွင် ဘေးကင်းလုံခြံုမှုရှိစေရန် Nautral Safety Switch ထားလေ့ရှိပါသည်။

၎င်း Switch မကောင်းပါကလည်း စက် နှိုးမော်တာစနစ်သို့ ဘက်ထရီမှ စွမ်း အင်များ မရောက်နိုင်ပါ။

မော်တာမှ တောက်ခနဲမြည်သံ ထွက်ပြီး အင်ဂျင်ကိုမလှည့်နိုင်ခြင်း

ကားသော့လှည့်၍ စက်နှိုး မော်တာကို ဆွဲခိုင်းသည်။ မော်တာမှ ဆိုလိုနွိုက်ကစားသော တောက် ခနဲ မြည်သံထွက်သည်။ သို့သော်လည်း အင်ဂျင်ကို မလှည့်နိုင်ဘဲ ရပ်နေမည်။

ဤသို့ဖြစ်ပါက ဘက်ထရီအားနည်း နေ၍ဖြစ်မည်။ (သို့မဟုတ်) ဘက်ထရီ ကြိုးနှင့် ဘက်ထရီခေါင်းများ ဆက် သွယ်မှု မကောင်းဘဲ မထိတထိဖြစ်နေ ခြင်းကြောင့်ဖြစ်မည်။

စက်နှိုးမော်တာ လည်သော်လည်း ဆွဲအားမကောင်းဘဲ နှေးကွေး နေသည်။ ကားအင်ဂျင်စက်လည်း မနှိုးနိုင်ဖြစ်နေပါက ကားဘက်ထရီ အားအပြည့်ရှိ / မရှိ ပထမစစ်ဆေးပါ။

ဘက်ထရီ အားကောင်းပါလျက် မော်တာရုန်းအား မကောင်းခြင်းဖြစ် နေပါက စက်နှိုးမော်တာ (Starter Motor) မကောင်းခြင်းကြောင် ့ဖြစ်နိုင် သည်။

ဒိုင်နမို / မော်တာ ဆားဗစ်ဆိုင် တွင် မော်တာကို စစ်ဆေးပါ။ ဆားဗစ် စင်လုပ်ပါ။ မကောင်းသော အစိတ် အပိုင်းများကို အစားထိုးလဲပါ။

စက်နှိုးမော်တာစနစ်လည်း ကောင်းသည်၊ ဘက်ထရီလည်း အား အပြည့်ရှိသည်။ ကားသော့လှည့်၍ စက်နှိုးကြည့်ပါက မော်တာအား ကောင်းကောင်းနှင့် လှည့်ပေးနိုင် သည်။

သို့သော် ကားအင်ဂျင်စက်နှိုး ရန် အရိပ်အယောင်တောင် မမြင်ဖြစ် နေတတ်သည်။ ကားအင်ဂျင်တစ်လုံး စတင်စက်နှိုးသွားနိုင်ရန် လိုအပ်ချက် များက အဘယ်နည်း။

(က) အင်ဂျင် လုံရမည်။

Compression ဖိသိပ်အား မြင့်မားရ မည်။ အင်ဂျင် ဆလင်ဒါ တစ်လုံးတွင် Compression Test စမ်းကြည့်ပါက ဖိသိပ်အား 120 psi မှ 170 psi အတွင်းရှိရမည်။

အကယ်၍ ဖိအား 70-80 psi ထက် လျော့နည်းနေလျှင် အင်ဂျင်စက်နှိုးရန် မဖြစ်နိုင်တော့ပါ။ အင်ဂျင် Compression ကောင်းပြီး လုံနေစေရန် ပစ္စတင် Ring များ ကောင်းရမည်။

ဆလင်ဒါ Head ဂတ်စ် ကတ်လုံရမည်။ ဗားများ လုံရမည်။ အင်ဂျင် Ring ကွင်းများကျိုးပြီး တိုင်မင် Belt ကြိုး မကောင်း၍ တိုင်မင်လွဲချော် နေသော အင်ဂျင်တစ်လုံးသည် Compression ဖိသိပ်အား မကောင်းနိုင် ပါ။

(ခ) တိုင်မင် မှန်ကန်ရမည်။

အင်ဂျင် Head အတွင်းမှ ဗားများ အဖွင့်အပိတ် တိုင်မင်ကို မှန်ကန်တိကျ စွာ လှုပ်ရှားစေသောအရာမှာ Camshaft ဖြစ်သည်။ Camshaft ကို ချိန်းကြိုး (သို့မဟုတ်) တိုင်မင် Belt ကြိုးဖြင့် လှည့်ပေးသည်။ တိုင်မင် Belt

ကြိုးသက်တမ်းပြည့်ပါက အချိန် မီ အသစ်လဲပေးရသည်။

(ဂ) လောင်စာဆီနှင့် မီးပွား Spark

ဓာတ်ဆီ အင်ဂျင်များသည် မီး တိုင်မင်မှန်ကန်မှသာ စက်နှိုးရန်လွယ် ကူသည်။ မီးပေးတိုင်မင်စနစ် ကောင်း ရန် Ignition Coil နှင့် Spark Plug များလည်း ကောင်းရသည်။ ပလပ်ကြိုး နှင့် ဒစ်စတြီဗျူတာများ ကောင်းရသည်။

ဒစ်စတြီဗျူတာစနစ်ကို ကျော် လွန်ခဲ့သော ယနေ့ခေတ်ကားအင်ဂျင် များတွင် မီးတိုင်မင်ကို ကွန်ပျူတာ စနစ်က အမိန့်ပေးညွှန်ကြားသည်။

ထိုနည်းအတူ လောင်စာဆီပို့ စနစ်တွင်လည်း ကွန်ပျူတာထိန်း ကျောင်းမှုရှိသော EFI စနစ်ဖြင့် ဆီဖြန့်ဝေပေးသည်။

လောင်စာဆီများ အရည်အသွေးမှန်ကန်ပြီး Injector များ ကောင်းပါက စက်နှိုးရန်အဆင် သင့်ဖြစ်သော အင်ဂျင်တစ်လုံးဖြစ်ပါ သည်။

ကားအင်ဂျင်တစ်လုံး စက်နှိုး၍ မရသောအကြောင်းတရားများကို ရှာ ဖွေဖော်ထုတ်ရာတွင် သာမန်မျက်မြင် စစ်ဆေးရုံဖြင့်မသိနိုင်သော ပြဿနာ များကို ပစ္စည်းကိရိယာ Device အထောက်အကူများဖြင့် ရှာဖွေမှသာ မြင်နိုင်ပါသည်။

ကားစက်နှိုးရခက် သော၊ အနှိုးထိုင်းသော၊ စက်သံမမှန် သောကားများကို ပစ္စည်းကိရိယာစုံ လင်သော စက်ပြင်ကားဝပ်ရှော့ပ်ကြီး များတွင် စစ်ဆေးပြုပြင်သင့်ပါသည်။

 

Read 9381 times