Knowledge

ကားေမာင္းသြားေနစဥ္ ဒက္ခ်္ဘုတ္မီတာခြက္တြင္ အင္ဂ်င္ဝိုင္မီးနီလင္းပါက ကားအင္ဂ်င္ထဲတြင္ အင္ဂ်င္၀ိုင္ေလ်ာ့နည္းေနျခင္းျဖစ္ေၾကာင္းသတိေပးျခင္းျဖစ္ပါတယ္။ အင္ဂ်င္၀ိုင္ Pressure နည္းသြားလွ်င္လည္း သတိေပးမီးနီလင္းလာပါတယ္။
ျပည္တြင္းမွာ အသံုးအမ်ားဆံုးျဖစ္လာတဲ့ ေအာ္တိုဂီယာကားေတြအတြက္ အဓိကက်တဲ့ ဂီယာေဘာက္ ကိုမပ်က္ေအာင္ဘယ္လိုထိန္းသိမ္းသင့္တယ္ဆိုတာေျပာျပေပးပါမယ္။
ေခတ္ေပၚဓာတ္ဆီကားအမ်ားစုမွာ ကာပ႐ိုက္တာစနစ္ကိုမသံုးၾကေတာ့ပါဘူး။ EFI စနစ္သံုး အင္ဂ်င္ေတြမွာ ေလာင္စာဆီျဖန္းေပးဖို႔ Injector (အင္ဂ်တ္တာ)ေတြကိုဘဲ သံုးပါတယ္။ ဓာတ္ဆီအင္ဂ်င္တစ္လံုးမွာ Fuel System နဲ႔ Ignition System မွန္မွ အင္ဂ်င္စြမ္းေဆာင္မႈအျပည့္အဝ ရတာပါ။
မိမိစီးေနတဲ့ကားေမာ္ဒယ္ကို မွန္ကန္စြာသိရွိႏိုင္ဖို႔က အေရးႀကီးပါတယ္။ကားတစ္စီးရဲ႕ ေမာ္ဒယ္ကို သိခ်င္ရင္ ဟိုေနရာၾကည့္ ဒီေနရာၾကည့္ ၊ ခါးပါတ္ႀကိဳးၾကည့္ဆိုပီး အမ်ိဳးမ်ိဳးေျပာဆိုတတ္ၾကပါတယ္။ကားေလာကသားေတြကေတာ့ ခ်ယ္ဆီကိုၾကည့္ပီးဆံုးျဖတ္ၾကတာျဖစ္ပါတယ္။
ေမာ္ေတာ္ကား ကိုေမာင္းႏွင္သူမ်ားဟာ ေမာင္းႏွင္ေနသည့္ကားကို သင့္ေတာ္စြာ ဂ႐ုစိုက္ရမည္ကို မစဥ္းစားမိၾကပါဘူးသို႔ေသာ္လည္း ေအာက္ေဖာ္ျပပါ အသုံးတည့္လြယ္ကူမည့္ နည္းလမ္းမ်ားကို လိုက္နာပါက ကားအတြက္ ေဈးႀကီးေသာဝန္ေဆာင္မႈႏွင့္ ျပဳျပင္ထိန္းသိမ္းမႈမ်ားကို လုပ္စရာမလိုပဲ ကားကို အထိအခိုက္မရွိ အသုံးျပဳႏိုင္ပါလိမ့္မယ္။
ေအာ္တိုဂီယာေဘာက္ဆိုတာ အခုေခတ္ကားေတြမွာ အသံုးမ်ားလာတဲ့ ဂီယာေဘာက္တစ္မ်ိဳးပဲ ျဖစ္ပါတယ္။ အဆိုပါဂီယာေဘာက္ကို 1921 ခုနစ္မွာ အဲဖရက္ေဟာ္နာဆိုတဲ့သူက စတင္တီထြင္ခဲ့တာျဖစ္ၿပီး 1923 ခုနစ္ေနာက္ပိုင္းမွာေတာ့ US ကားေတြမွာ စတင္အသံုးျပဳခဲ့ပါတယ္။
ဒီတစ္ခါက လီဗာအေၾကာင္းပါ။ အမွန္က accelerator ပါ။ ကားတစ္စီးနဲ႔ တစ္စီး လီဗာနင္းရတာ ေပ်ာ႔ျပီးေပါ့ေနတာနဲ႔ မာျပီးေလးေနတာကို ၾကံဳးဖူးၾကမွာပါ။
P က Park၊ N က Neutral သို႔မဟုတ္ No Gear၊ D က Drive၊ R က Reverse၊ L က Low ဆိုၿပီး ေတြ႔မွာပါ။
Electronic fuel injection (EFI) system ကိုကားတိုင္းလိုလို အသံုးျပဳၾကပါတယ္။ အီလက္ထေရာနစ္ထိန္းခ်ဳပ္နည္းလမ္းနဲ႔ ဓာတ္ဆီေတြကိုအင္ဂ်င္ထဲ ျဖန္းထည့္ေပးတဲ့စနစ္ျဖစ္ပါတယ္။
ကားပိုင္ရွင္အမ်ားစုသည္ ကားကို အသံုးခ်ေနေသာ္လည္း၊ ပံုမွန္ထိန္းသိမ္းျခင္းႏွင့္ ကားပ်က္၍ ျပဳျပင္ရျခင္းမ်ားအတြက္ ေငြေၾကးသံုးစြဲရာတြင္ လက္တြန္႔တတ္ၾကပါတယ္။ ကားအေၾကာင္း၊ ကားသဘာ၀၊ ကားျပဳျပင္ထိန္းသိမ္းျခင္းမ်ားကို နားလည္သေဘာေပါက္ေသာ ကားပိုင္ရွင္မ်ားက ကုန္က်စရိတ္မ်ားကို လက္ခံႏိုင္ၾကေသာ္လည္း ကားအေၾကာင္း နားမလည္ေသာ ပိုင္ရွင္ႏွင့္ ယာဥ္ေမာင္းတို႔အၾကားတြင္ ကားျပဳျပင္ထိန္းသိမ္း စရိတ္သည္ စကားမ်ားမ်ားေျပာရေသာ ျပႆနာျဖစ္လာတတ္ပါတယ္။