Knowledge

Thursday, 21 February 2019 15:09

Honda Fit Shuttle Grade ခြဲနည္း

Honda Fit Shuttle ကို ဝယ္မည့္သူမ်ား အတြက္အေထာက္အကူျဖစ္ေစရန္ Model Year ၊ Grade ခြဲနည္းမ်ားအေၾကာင္းကို ေဖာ္ျပေပးလိုက္ပါတယ္။ Honda Fit Shuttle မွာ 1.3 Hybrid(GP2) နဲ႔ 1.5 Petrol Only(GG7) တို႔ျဖင့္လာၿပီး ဒီမွာအသံုးမ်ားတဲ့ Fit Shuttle Hybrid(GP2) အေၾကာင္းပဲေျပာျပပါမယ္။
ျပည္တြင္းလူႀကိဳက္မ်ားကားေတြထဲမွာ Honda Insight ဆုိတာကလည္း နာမည္ရေနတဲ့ကားပဲျဖစ္ပါတယ္။ ကားအရြယ္အစား၊ ဆီစားႏႈန္းနဲ႔ လူစိတ္၀င္စားတဲ့ဒီဇုိင္းေတြေၾကာင့္ ကားလမ္းမထက္မွာေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ား ေတြ႕ေနခဲ့ရတာလည္းျဖစ္ပါတယ္။
ေမာ္ေတာ္ယာဥ္တစ္စီးတြင္ လွ်ပ္စစ္ပါဝါသံုးပစၥည္းမ်ားအားလံုးႏွင့္ Control စနစ္မ်ား အလုပ္လုပ္ႏိုင္ရန္အတြက္ Power Supply လိုအပ္ပါတယ္။ Battery သည္ ကားစက္ရပ္ထားခ်ိန္တြင္ သိုေလွာင္ထားေသာ လွ်ပ္စစ္စြမ္းအင္ကို ထုတ္ေပးႏုိင္ေသာ္လည္း အင္ဂ်င္လည္ပတ္ေနခ်ိန္တြင္ ဒိုင္နမို (သို႔မဟုတ္) ေအာ္လ္တာေနတာမွ လိုအပ္ေသာ လွ်ပ္စစ္ဓာတ္ကို ထုတ္လုပ္ေပးပါတယ္။ ဘက္ထရီကိုလည္း အားျပည့္ေနေစရန္ Charging သြင္းေပးပါတယ္။
တာဘိုအင္ဂ်င္ေတြဟာ ႐ိုး႐ိုးအင္ဂ်င္ေတြထက္ ျမင္းေကာင္ေရစြမ္းအား ပိုႀကီးပါတယ္။ အင္ဂ်င္ထုထည္ စီစီ ခ်င္းအတူတူ “တာဘို” ပါတာနဲ႔ “တာဘို” မပါတာ စြမ္းအားခ်င္းမတူၾကပါဘူး။ တာဘိုေၾကာင့္ အင္ဂ်င္ထဲကို ေလမ်ားမ်ားဝင္ၿပီး စြမ္းအင္ပိုထြက္လာတာပါ။ ေလမ်ားမ်ားဝင္တယ္ဆိုတာ ေအာက္ဆီဂ်င္မ်ားမ်ား ဝင္တာပါပဲ။ အင္ဂ်င္ထဲမွာ ေလနဲ႔ ေလာင္စာဆီေရာစပ္ၿပီး မီးေလာင္ေပါက္ကြဲပါတယ္။ ေလမ်ားမ်ားရမွ ေပါက္ကြဲမႈစြမ္းအား ပိုႀကီးပါတယ္။
ကားေမာင္းသြားေနစဥ္ ဒက္ခ်္ဘုတ္မီတာခြက္တြင္ အင္ဂ်င္ဝိုင္မီးနီလင္းပါက ကားအင္ဂ်င္ထဲတြင္ အင္ဂ်င္၀ိုင္ေလ်ာ့နည္းေနျခင္းျဖစ္ေၾကာင္းသတိေပးျခင္းျဖစ္ပါတယ္။ အင္ဂ်င္၀ိုင္ Pressure နည္းသြားလွ်င္လည္း သတိေပးမီးနီလင္းလာပါတယ္။
ျပည္တြင္းမွာ အသံုးအမ်ားဆံုးျဖစ္လာတဲ့ ေအာ္တိုဂီယာကားေတြအတြက္ အဓိကက်တဲ့ ဂီယာေဘာက္ ကိုမပ်က္ေအာင္ဘယ္လိုထိန္းသိမ္းသင့္တယ္ဆိုတာေျပာျပေပးပါမယ္။
ေခတ္ေပၚဓာတ္ဆီကားအမ်ားစုမွာ ကာပ႐ိုက္တာစနစ္ကိုမသံုးၾကေတာ့ပါဘူး။ EFI စနစ္သံုး အင္ဂ်င္ေတြမွာ ေလာင္စာဆီျဖန္းေပးဖို႔ Injector (အင္ဂ်တ္တာ)ေတြကိုဘဲ သံုးပါတယ္။ ဓာတ္ဆီအင္ဂ်င္တစ္လံုးမွာ Fuel System နဲ႔ Ignition System မွန္မွ အင္ဂ်င္စြမ္းေဆာင္မႈအျပည့္အဝ ရတာပါ။
မိမိစီးေနတဲ့ကားေမာ္ဒယ္ကို မွန္ကန္စြာသိရွိႏိုင္ဖို႔က အေရးႀကီးပါတယ္။ကားတစ္စီးရဲ႕ ေမာ္ဒယ္ကို သိခ်င္ရင္ ဟိုေနရာၾကည့္ ဒီေနရာၾကည့္ ၊ ခါးပါတ္ႀကိဳးၾကည့္ဆိုပီး အမ်ိဳးမ်ိဳးေျပာဆိုတတ္ၾကပါတယ္။ကားေလာကသားေတြကေတာ့ ခ်ယ္ဆီကိုၾကည့္ပီးဆံုးျဖတ္ၾကတာျဖစ္ပါတယ္။
ေမာ္ေတာ္ကား ကိုေမာင္းႏွင္သူမ်ားဟာ ေမာင္းႏွင္ေနသည့္ကားကို သင့္ေတာ္စြာ ဂ႐ုစိုက္ရမည္ကို မစဥ္းစားမိၾကပါဘူးသို႔ေသာ္လည္း ေအာက္ေဖာ္ျပပါ အသုံးတည့္လြယ္ကူမည့္ နည္းလမ္းမ်ားကို လိုက္နာပါက ကားအတြက္ ေဈးႀကီးေသာဝန္ေဆာင္မႈႏွင့္ ျပဳျပင္ထိန္းသိမ္းမႈမ်ားကို လုပ္စရာမလိုပဲ ကားကို အထိအခိုက္မရွိ အသုံးျပဳႏိုင္ပါလိမ့္မယ္။
ေအာ္တိုဂီယာေဘာက္ဆိုတာ အခုေခတ္ကားေတြမွာ အသံုးမ်ားလာတဲ့ ဂီယာေဘာက္တစ္မ်ိဳးပဲ ျဖစ္ပါတယ္။ အဆိုပါဂီယာေဘာက္ကို 1921 ခုနစ္မွာ အဲဖရက္ေဟာ္နာဆိုတဲ့သူက စတင္တီထြင္ခဲ့တာျဖစ္ၿပီး 1923 ခုနစ္ေနာက္ပိုင္းမွာေတာ့ US ကားေတြမွာ စတင္အသံုးျပဳခဲ့ပါတယ္။