Knowledge

ဟိုက္ေဝးခရီး ထြက္ၾကမယ္ဆိုရင္ကားကို တာယာ၊ ေအာက္ပိုင္း၊ အင္ဂ်င္၊ မီး၊ ဝိုက္ပါ၊ ဟြန္း စသည္ျဖင့္စစ္ေဆး ၾကရတဲ့အျပင္ေနာက္ထပ္ ဂ႐ုစိုက္ဖို႔ လိုအပ္တဲ့အခ်က္ တစ္ခု ႐ွိပါတယ္။
အခုရက္ပိုင္းပြဲဆူေနတာက 2020 January 1 ရက္ကစၿပီးကားေတြသက္တမ္းတိုးရင္ အမည္ေပါက္သူရဲ႕မွတ္ပုံတင္မူရင္းမပါရင္အမည္ေပါက္ေျပာင္းကိုေျပာင္းရမယ္ဆိုတာပါပဲ..အမည္ေပါက္ေျပာင္းတာက ျပႆနာမဟုတ္ေပမဲ့ ရန္ကုန္လိုင္စင္မရတာ၊ အခြန္ေဆာင္ၿပီးသားကားကို ဝင္ေငြခြန္ထပ္ေဆာင္ရမယ္ဆိုတာေတြက အဓိကျပႆနာျဖစ္ေနပါတယ္။
Engine Head Gasket ပ်က္ရတဲ့ အေၾကာင္းရင္းေတြထဲကအျဖစ္မ်ားဆုံးကေတာ့ အင္ဂ်င္ Heat တက္တာပါ။ အင္ဂ်င္အေအးေပးစနစ္မွာရွိတဲ့ Fan Motor ၊ Water Pump ၊ Radiator ၊ Coolant ၊ Thermostat အစရွိတဲ့ ပစၥည္းအစိတ္အပိုင္းေတြခ်ိဳ႕ယြင္းတာကိုသတိမျပဳမိဘဲ ေမာင္းႏွင္မိတာေၾကာင့္ Heat တက္ Gasket ပ်က္တာမ်ားပါတယ္။
ဘက္ထရီပုံ သတိေပးမီးအနီေလး လင္းလာသည္မွာ မ်ားေသာအားျဖင့္ ေတာ့ ဒိုင္နမို(Alternator)မွ ကားဘက္ထရီအိုးသို႔ ခ်ာဂ်င္အားမသြင္း ေပး၍ ျဖစ္ပါသည္။ ယင္းဘက္ထရီပုံ သတိေပးမီးနီေလး လင္းတတ္သည့္ အခ်က္မ်ားမွာ
အခုလက္ရွိကားေလာကမွာ ၊ အထူးသျဖင့္ တကၠစီေမာင္းသူေတြၾကားမွာ ၾကားၾကားေနရေလ့ရွိတဲ့ အယူအဆအမွားေတြထဲက တခုကေတာ့ "ကားမွာပါတဲ့ သာမုိစတတ္ေတြက မလုိပါဘူး ၊ ဒီေကာင္ေတြပါရင္ ကား Heat တက္္တယ္ ၊ ဂ်ပန္ႏုိင္ငံက ေအးတဲ့ ႏုိင္ငံမုိ႔ထည့္ထားတာ ၊ ျမန္မာႏုိင္ငံက ပူလုိ ဒီေကာင္ေတြမလုိပါဘူး ၊ ျဖဳတ္ထားလို႔ရပါတယ္ ၊ ျဖဳတ္ထားလည္း ဘာမွ မထူးပါဘူး" ဆုိတာေတြ ေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ား ေတြ႕လာရလုိ႔ ၊ ကားေမာင္းသူေတြနဲ႔ ၀ပ္ေရွာ့ဆရာေတြၾကား အမွားၾကာ အမွန္မျဖစ္ရေအာင္ သာမုိစတတ္နဲ႔ ပတ္သတ္တာေလးေတြကုိ သိပၸံနည္းက် တင္ျပေပးပါမယ္။
ဆီေဘာက္ဆာေနာက္ ေအာက္နားက ႀကိဳးတန္းလန္းေလးခ်ထားတာ ဒါေၾကာင့္ကို.....
ကားဘထၳရီ (Battery) နဲ႔ Charging Voltage ေလးေတြ အၾကမ္းမ်ဥ္းသိေအာင္လုပ္ထားပါဗ်ာ …
သင့္ရဲ႕ကားမွာ အင္ဂ်င္ပလတ္ (spark plug) လဲဖို႔လိုအပ္ေနၿပီဆိုတာကို ဒီအခ်က္သုံးခ်က္က ညႊန္ျပပါတယ္။
စမတ္ကီး စနစ္သည္ ေသာ႔တံမလိုဘဲ စမတ္ကီးကို ေဆာင္ထားရံုျဖင္႔ ကာတံခါး ေသာ႔ခတ္ျခင္းနဲ႔ ေသာ႔ဖြင္႔ျခင္းတို႔ကို အလိုက္တသိ လုပ္ေပးတဲ့ စနစ္ျဖစ္ပါတယ္။